Milyen előnyei vannak vendéglátó szoftver használatának ?

Az NTAK bevezetésének újabb határideje 2024. január 1, de miben más az engedélyezett verzió ?

Legalább Windows 10 kell az adatküldéshez, illetve szerver oldalon a legfrissebb Linux verzió.

Operációs rendszer
Operációs rendszer

A terméktörzsben az áfa kulcsokat - a helyben fogyasztást és az elvitelt is - kötelező kitölteni. A mennyiségi egység megadása elengedhetetlen, különösen a italoknál: sör, bor, pálinka, üdítő, koktél, limonádé, ásványvíz, pezsgő. Továbbá minden italnál meg kell adni egy külön oszlopban a térfogatot literben, pl.: Dobozos Cola: 0,33, Bacardy 2 cl: 0,02, Rose 1 dl: 0,1, Korsó csapolt sör: 0,5 és így tovább a kávé kivételt képez. A termékcsoportokat a jogszabálynak megfelelően kell képezni, ez általában kisebb módosítást jelent a jelenlegihez képest.

Terméktörzs
Terméktörzs

Az engedélyezésnél mi a legfrissebb verziót használtuk, de ha Ön egy régebbi verzióval rendelkezik melyben egyedi fejlesztés van és nem jelezte felénk az NTAK-os verzió megrendelését sajnos ezek a funkciók elvesznek, illetve egy későbbi időpontban újra le tudjuk programozni az új jogszabálynak megfelelően.

Egyedi fejlesztések
Egyedi fejlesztések

NTAK engedélyünk igazolása

Egy vendéglátó szoftver leginkább egy gyártósorhoz hasonlít, minden elemének alkalmazkodni kell az adott étterem munkafolyamataihoz. Az NTAK engedélyeztetés a szoftverek egyediségét és személyre szabottságát valamennyire megváltoztatta, de mégis arra törekszünk, hogy ne kelljen az újabb frissítések miatt máshol keresni a megszokott funkciókat.

Az alábbi előnyök a legfontosabbak:

  • design nem a külcsín a legfontosabb, ha az a sebesség rovására megy, így nem kell hogy a leggyorsabb hardverrel rendelkezzen a program működéséhez
  • software egy saját gépre telepített éttermi szoftver nem egy weboldal , így nem függ az internet szakadozástól, annak sebességétől, ha gond van a hálózattal működik tovább, az NTAK adatszolgáltatást a hiba elhárítása után is tudja teljesíteni akár napok múlva is
  • choice választhat, hogy bérli vagy megvásárolja a programot, mindkettőre van lehetőség
  • unique amennyire a beállítások engedik speciális igényeket is ki tudunk elégíteni az alapszoftverrel is, melyeket az elmúlt 15 év alatt leprogramoztunk, ami lehet kávézó, pizzéria, étterem, és ahol vendéglátás és kereskedelem egyszerre történik
  • small kis cég vagyunk, tehát nem kell több emberrel egyeztetnie, ha gondja adódik
  • magyar hazai igényekkel, a magyarországi vendéglátás sajátosságait figyelembe véve fejlesztjük

A pénztárgépeket és a pénztárgépes kapcsolatot, partnerünk a Barfema Bt. biztosítja.

Nézze ezt meg működés közben:


Rendelés kijelző nyomtató helyett

Pult

A pultos látja milyen italokat kell kiadnia. A papír nem veszik el, nem kell tűzögetni. Egy idő után villog az asztal rendelése figyelem felkeltésnek, hogy a vendég talán többet vár a kelleténél.

Konyha

A meleg konyha rendelése mellett az asztal pizza rendelése is látható. Nem jól lát a szakács, akkor egy nagy tv-t kell használni, elég egy pc és egy vezeték nélküli egér.

Pizza szakács

Csak a saját pizza rendeléseket tudja jóváhagyni, összesítve is látja az összes asztal rendelését. Amikor a pincér viszi a rendelést egyben látszik a teljes asztal.

Leltározás digitális mérleggel

Üveg mérés

Rátesszük a bontott üveget a mérlegre. Ha több egyforma üvegünk van és nem szeretnénk ízenként külön mérni pl. pálinkák, többet is rátehetünk max. 15 kg-ig.

Keresés

Végül vonalkód olvasóval kikeressük a megfelelő tételt. A bontatlan üvegek darabszámát manuálisan visszük fel a programba. Miután a mért súlyt a rendszer beolvasta, átszámolja azt literbe. Kiszámolja a leltár eltérés mennyiségét és értékét is.

Eredmény

Záró készlet: 1,47 L ennyinek kellene lenni gép szerint. Bontatlan darabszám: 1 L - ez a hátsó raktárban lévő készlet. A mért súly: 0,952 Kg =0,46 L - a szoftver ezt számolja automatikusan. Így a Nyitó készlet: 1,46 L - vagyis 0,01 L vagy 100,8 Ft az eltérés !

Pénztárgép kapcsolat

QR kód olvasóval, már a képernyőn megjelenő qr kódot be tudja olvasni a pénztárgéphez kötött olvasóval, így a beolvasott érték biztosan helyes lesz, így minimalizálható a félreütés. Ha részletes pénztárgép blokkot szeretne nyomtatni, mert például egy kiskereskedése van és nincs külön blokknyomtató, tételes pénztárgépes blokkot tud adni vevőinek 240 tételig !

Csak azt látom ami rám tartozik

Egy felszolgáló csak azt látja ami a saját munkájához elengedhetetlen, tud rendelni és számlázni, valamint a nap végén zárni. De nem látja a napi forgalmat a készletet, vagy az étterem profitját sem tudja lekérdezni. Még egy üzletvezető, a saját kódjával árat módosíthat, leltározhat, könyvelheti a vállalkozás költségeit és kimutatásokat nyomtathat, vagyis minden mást amihez az alkalmazottnak nincs hozzáférése.

Forgalom növelés a netről

Egyre több potenciális vendég rendelkezik okos telefonnal és internetes kapcsolattal és nem szeretik mindig ugyan azt elmondani a diszpécsernek telefonon, helyette rendelnek egy éttermeket összegyűjtő honlapról, az éterem saját oldaláról vagy mobil applikációval. Erre kínál lehetőséget az internetes rendelés import.

Ha már regisztrált a Netpincer-hez, vagy van saját mobil applikációja (Gastroapp-ja), a rendeléseket be tudja importálni a webről, így a rendelés mindjárt nyomtatódik a konyhára, a számla a pultba. De akár az ehseguzo.hu -höz is csatlakozhat ha egészségesebb vagy vegetáriánus ételeket is árul.

Rendelésfelvétel már az asztalnál

Minden felhasználó akár saját kóddal és kézi számítógéppel dolgozhat. Az alábbi
videó lassítva mutatja be, ahogy a pincér kiválassza az asztalt ahova
rendelést szeretne felvenni, felüti a vendégek rendelését
és megjegyzést is küld a szakácsnak. Mindezt a vendég asztala mellet állva teszi
kézi számítógéppel a kezében:


Kevésbé forgalmas időszakok fellendítése...

Lehetőség van kedvezmények definiálására a kevésbé forgalmas időszakokra.

Könnyen megtudhatja nyereségét és még azt is, hogy

  • mennyi pénz áll árukészletben ?
  • mikor kell árat emelni ?
  • beszerzés előtt - mely nyersanyagok vannak fogyóban ?
  • milyen kiadások voltak egy adott időszakban ?

Olcsóbb adminisztrációs költségek

A program képes rendeléseket fogadni az interneten keresztül is (pl. pizza kiszállítás)

Elég egyetlen számítógép is...

A főnöki és az alkalmazotti jogosultság külön van kezelve, így egyetlen számítógépre is telepíthető.

A MultiStore - vendéglátó modul azon éttermek, kávézók, gyorsbüfék hatékony segédeszköze ahol mindössze egy számítógép van, illetve, hálózat esetén: az összekapcsolt gépek száma ötnél kevesebb...

Mikor felesleges a szoftver használata ?

  • ha az üzlet forgalma nem haladja meg a napi 10 ezer forintot
  • ha elegendőnek találja pénztárgépe készletkezelő funkcióját
  • ha üzlete egyszemélyes vállalkozásként működik

Miben nyújt tehát segítséget a program ?

A nyersanyag beérkezésétől a termék eladásáig minden folyamatot figyelemmel kísérhetünk, úgymint:

  • kalkulációk kezelése
  • leltározás, pultívezés egyszerűsítése
  • költségek könyvelése
  • alkalmazottak munkájának követése
  • kiszállítás kezelése
  • jogosultságok meghatározása
  • eredményességi kimutatások

Szükséges eszközök

Három lehetőség van a MultiStore 5.0 éttermi szoftverhez szükséges hardver összeállítására: Szükséges hardverek MultiStore szoftverhez

  1. bármilyen monitor, számítógép, egér, szünetmentes tápegység, nyomtató
  2. érintőképernyős monitor, számítógép, szünetmentes tápegység, nyomtató
  3. POS terminál (minden benne van) és nyomtató
  4. Pénztárgép: a rendszer által nyomtatott fogyasztási lista végösszegét egy különálló pénztárgépbe kell, áfa kulcsonként beütni (érdemes előre beszerezni)
  5. OPCIÓ: a fenti konfigurációk bármelyikéhez választható WiFi-s kapcsolatra alkalmas kézi számítógép mobil rendelésfelvételhez

Ajánlott hardverek

Eszköz neve Leírása
SzámítógépIntel I3 processzor, 4 GB RAM, CD vagy DVD íróval (Windows 10 futtatására alkalmas)
Érintőképernyős monitorLG Monitor-LCD 17" Touch Screen 1730SF vagy ELO 1515L ( fontos hogy a képarány 4:3 legyen mivel 1024 x 768-as felbontást használ a szoftver )
Szünetmentes tápegységAPC szünetmentes tápegység
VAGY
POS terminálPOSIFLEX PS-3315E
ÉS
NyomtatóBIRCH CP-Q1UN blokknyomtató
OPCIÓ
* PénztárgépELCOM Flexy 150 v8, Fiscat Neon+ A180, CASHBOX, SAM4S kábellel összekötve vagy MICRA, ELCOM Flexy 150 v4 ez utóbbi kettőnél csak a nyugta tételeit viszi át a fizetési módot ki kell választani a pénztárgépen.
* Digitális mérlegMICRA, SAM4S
* Kézi számítógépSamsung Galaxy Tab A7  Android 10 operációs rendszerrel.
* Hálózati eszközökMikrotik router, UniFi Professional Access Points
* Szerver számítógépDell Server számítógép, Ubuntu Szerver 22.04 operációs rendszerrel

Az *-gal megjelölt eszközök nem feltétlenül szükségesek a rendszer működéséhez.

Én is beszerezhetem a szükséges hardvereket ?

Igen, sőt ha felveszi velem a kapcsolatot segítek az eszközök kiválasztásában. De mikor előnyös ez Önnek ? Ha ért valamennyire a számítástechnikához és van egy jó beszerzési forrása ahonnan a fenti hardvereket megtudja vásárolni. Másrészt ha jó kapcsolata van a helyi számítástechnika üzlettel akikre rá szeretné bízni ezek beszerzését, hogy a későbbiekben kisebb problémáknál nekik lehessen szólni.

De kinek szóljak ha gond van - kérdezhetné Ön ? Ha valami hiba merül fel majd megy az egymásra mutogatás: ez hardveres hiba, mondja a szoftveres, ez szoftver hibája mondja a hardveres...

Sokan épp ez miatt egy cégre bízzák a teljes rendszer beszerzését. És igen mi is tudjuk szállítani a teljes éttermi rendszert. A hátránya ennek, hogy csip-csup ügyek miatt nem érdemes egy távoli szakembert hívni, ha van a közelben is. És minimális hozzáértéssel szétválasztható a két probléma. Most a három leggyakoribb esetet írom le:

  • nem lehet bekapcsolni a számítógépet: nincs áram, vagy meghibásodott a számítógép transzformátora vagy a bekapcsoló gombja
  • nem nyomtat a nyomtató: ha tudunk tesztoldalt nyomtatni a Windwos-ból akkor szoftveres hiba, ha nem akkor vagy megsérült a vezeték vagy a nyomtatóban romlott el valami, vagy csak a papír fogyott ki belőle
  • az éttermi program "felismerhetetlen adatbázis formátum"- hibaüzenettel leáll: ez a számítógépben lévő winchester(adattároló egység) hibájára utaló jel: sürgősen ki kell ezt cserélni. A másik lehetőség, hogy megnézzük a szünetmentes tápegységünk működik-e még, mivel ezt a hibát a gyakori áramingadozások is okozhatják

Következzenek a részletek

Rendelés és számlázás

Vendég érkezik. Az asztal választás után a felszolgáló megadja jelszavát és megtörténik a rendelés felütés. A pultban kinyomtatódik az ital a konyhán pedig az étel rendelés.

Rendelés módosítása. Ha vendégünk újra rendel, asztalára újabb tételeket vihetünk fel. Egy nagyobb társaság csatlakozik a már fogyasztó vendégekhez, szétültethetjük őket. A konyhára vagy a pultba beküldött rendeléseket sztornózhatjuk úgy, hogy ezek a tételek egy rontott asztalra kerülnek, mellyel nap végén el kell elszámolni.

Fizetés. Egy asztal rendeléseit többen is fizethetik, lehetőség van kedvezmények definiálására valamint a személyzeti és főnöki fogyasztás elkülönítésére. A kinyomtatott bizonylat tartalmazza: az elfogyasztott tételeket, a fizetendő összeget, és ugyanezt ÁFA kulcsonként részletezve.

Napi zárás

Ha többen dolgoztak aznap: a napközben elmenő felszolgáló lezárja saját tételeit, mely a nála lévő készpénz beütésével történik. A program kiírja a borravalóját. Közvetlenül záróra előtt a legutolsó felszolgáló napi zárást kell, hogy készítsen, szintén a nála lévő készpénz beütésével. Ezután egy bizonylat nyomtatódik az aktuális készletről és a gép által göngyölített forgalomról, fizetési módonként csoportosítva.

Beszerzés - költségek

Nyersanyagok beszerzése a cikk kiválasztásával illetve mennyiségének és egységárának megadásával történhet. Minden járulékos költség könyvelésére is van lehetőség.

Leltározás

Történhet szúrópróbaszerűen, ekkor a pillanatnyi készleteket nézzük meg és néhány terméket kiválasztva, összevethetjük az elméleti készletet a valósággal.

Ha túl sok az eltérés, illetve hetente, havonta rendszeresen érdemes egy teljes leltárt készítenünk. A kezdődátum megadása után egy alapanyag listát kapunk a készletekkel, nekünk csak annyi a dolgunk, hogy mindegyik mellé odaírjuk a valós mennyiséget. Az eltérés értékben és mennyiségben egyaránt megjelenik.

Kimutatások:

  • adott időszakban a nyeresége
  • termékek haszonkulcsa
  • mikor kell árat emelni
  • mikor van szükség kisegítő személyzetre
  • legjobban fogyó termékek

Receptek

Minden termék egyrészt alapanyagokból, másrészt alap termékekből épül fel. Vagyis ha a húsleves receptjét már bevittük, akkor a pörkölthöz, már csak mint húsleves alapot visszük fel és csak a kiegészítő összetevőket adjuk hozzá. Természetesen a - kalkulációknál szokásos - tízszeres mennyiséget kell minden esetben megadni.

Hogyan működik ez a gyakorlatban ?

Esettanulmányokat talál a referenciák oldalon. Itt rövid összefoglalót olvashat azokról a vendéglátásban felmerült problémákról, melyekre a szoftver megoldást kínál. Csak néhányat említek:

  • Hogyan kezeljem egy sörözőben a törzsvendégeket ?
  • Egy nagy forgalmú diszkóban, hogyan vihetem fel a kiszolgálás mellett a rendeléseket ?
  • Mit kezdjek egy pizzériában a feltét-variációkkal ?
  • Lehet-e pultívezni jóval rövidebb idő alatt ?
  • Nálunk termeket is lehet bérelni, kezelni tudom-e ?

Szeretném kipróbálni a programot

  • mivel minden vendéglátóhely más és más ezért a legjobb megoldás, ha eljön hozzánk és helyszínen próbálja ki a szoftvert, akkor nem kell semmilyen programot letölteni, minden kérdésére választ kap a legrövidebb idő alatt
  • látogasson el valamely a referenciák között szereplő vendéglátóipari egységbe nézze meg élőben a szoftver használatát, kérdezzen az ott dolgozóktól, esetleg beszéljen az üzletvezetővel
  • töltse le a demo proramot és próbálja ki a saját számítógépén

Garancia a szoftverre

Szoftverünkre 1 év hibajavítási garanciát vállalunk. Azaz, ha valamely rejtett hiba következtében nem a leírásnak megfelelően működne a program, akkor ezt mi díjmentesen kijavítjuk Önnek:

  • - emailen küldött program segítségével
  • - interneten keresztül távolról
  • - ha elhozza hozzánk a számítógépet akkor a telephelyünkön
  • - illetve kiszállással ( ebben az esetben mindössze a kiszállás díját számítjuk fel )

Szükség van-e karbantartásra

Röviden a válasz: NINCS!

Azért azt tudni kell hogy egy számítógép 2 dologra kényes igazán: meleg és az áramingadozás. De ha nincs valamilyen hardver meghibásodás és nem egy több gépes rendszerről beszélünk a szoftver nem igényel különösebb karbantartást. Extrém esetben: ha szünetmentes tápegység nélkül használjuk a rendszert, vagy ha nincs megfelelően lekapcsolva a számítógép, néhány alkalommal helyreállíthatjuk az adatbázist egyetlen klikkeléssel !

Mennyibe kerül ?

A teljes rendszer ára több összetevőtől függ, pontos árat ezek ismeretében tudok Önnek mondani:

  • rendelkezik-e már a szükséges hardverekkel
  • hány felszolgáló tudjon párhuzamosan dolgozni
  • milyen speciális eszközökre van szükség, pl. konyhai nyomtató az ételrendelés nyomtatására, digitális mérleg a leltár felgyorsítására, vonalkód olvasó a felszolgálók azonosítására, érintőképernyős monitor az egyszerűbb rendeléshez
  • szükség van-e külön irodai vagy távoli adminisztrációra
  • milyen messze van az üzlet Mosonmagyaróvártól

Arra az esetre ha elég az egygépes rendszer, összeállítottam négy komplett konfigurációt.

A start csomag tartalma: érintőképernyős elszámoltató rendszer használt számítógéppel és nyomtatóval, ez akkor lehet Önnek jó választás, ha gyorsan kis befektetéssel szeretne indulni, megjegyzem hogy a érintőképernyős monitor nem lapos, hanem régi típusú úgynevezett CRT monitor, illetve a hőpapiros nyomtatónak is kicsit nagyobb hely szükségeltetik. Természetesen mindegyik hardverre igaz, hogy letesztelt neves gyártóktól származnak, igaz hogy csak fél év garanciát adunk ezekre az eszközökre.

A prémium csomag tartalma az érintőképernyős éttermi szoftvert számítógéppel, nyomtatóval és szünetmentes tápegységgel. Ez utóbbit érdemes választania ha, ha a pultban kevés a hely és Ön úgy gondolja, hogy inkább az elején ruház be többet a rendszerbe, de az legyen új és elegáns megjelenésű, 1 és 3 év garanciával az eszköztől függően.

Az új és használt számítógépes vendéglátóipari elszámoltató rendszer referenciák oldalon megtekintheti mindkét megoldást.

Mennyi idő alatt térül meg ?

Igen, ez egy nagyon fontos kérdés üzleti vállalkozásról lévén szó. Mielőtt azonban megválaszolnám, hadd tegyek fel én is néhány kérdést. Önnek mennyit ér ha:

  • pontosan tudja a készletet és nem felesleges nyersanyagokban áll a pénze
  • ismeri a pincérek teljesítményét és annak arányában jutalmazza dolgozóit
  • a vendég pontos fogyasztási listát kap a pénztárblokk mellé
  • minden bevételről és kiadásról gombnyomásra tájékozódhat
  • ha időszakos kedvezményekkel több vendéget tud becsalogatni
  • az új alkalmazott nem bénázik rendeléskor vagy a számlázásnál

Két esetben is a tulajdonossal együtt számoltuk ki, hogy mennyit is jelent egy elszámoltató rendszer használata.

Az elsőnél február végi bevezetéssel, azonos vendégforgalom mellett március hónapban a bevétel 35%-kal, áprilisban 25%-kal volt nagyobb, ez egy olyan kávézó ahol a tulajdonos napjában többször belátogat az üzletébe.

Egy másik étteremben - itt a tulajdonos egy befektető aki csak ritkán jár be az üzletbe - 1 hónap alatt egymillió igen nem elírás 1'000'000 Ft leltárhiány volt a rendszer bevezetését követen. Persze gyakorlott vendéglátós erre egyből rávágja, hogy ez azért is lehetett, mert a kalkulációk 1 hónap elteltével még nem pontosak. Ez adódhat a kezdeti hozzá nem értés, és az elmaradt próbafőzések miatt is. És aki használ éttermi programot az tudja, hogy szükség van 1-2 hónapra a precíz kalkulációkhoz. Rendben akkor számoljunk nagyvonalúan a hiány 2/3-a a rossz kalkulációk miatt és 1/3-a azaz több mint 330'000 Ft, a leltárhiány.

Így végeredményben a kávézóban körülbelül 3 hónap alatt az étteremben úgy 5 hónap alatt - ahogy Ők fogalmaztak - "meghozta az árát" a vendéglátóipari rendszer.

Megrendelés menete

  1. Mi azt javasoljuk hogy a szükséges hardvereket szerezze be mielőtt megrendeli szoftverünket. Mert ha a legközelebbi számítástechnikai üzletbe vásárolja meg az eszközöket, akkor később azok karbantartása is olcsóbbá válik. Ez esetben 1 hét múlva tudjuk szállítani rendszerünket.
  2. Ha mégis szeretné, hogy mi szállítsuk a hardvert és építsük ki a hálózatot, akkor 2 héten belül tudunk az Ön rendelkezésére állni, és szerződéskötéskor előleget kérünk.
  3. Töltse le a felhasználói leírást, amennyiben részletesen szeretne megismerkedni a programmal:

     

     
    ( Súgó Letöltése )

Igyekeztünk minden szükséges információval ellátni Önt, ha mégis kérdései merültek fel, kérem vegye fel velünk a kapcsolatot.