VENDÉGLÁTÁS
vendéglátóipari éttermi szoftver egyszerűbb használatra tervezve
Milyen előnyei vannak vendéglátó szoftver használatának ?
Egy vendéglátó szoftver leginkább egy gyártósorhoz hasonlít, minden elemének alkalmazkodni kell az adott étterem munkafolyamataihoz. Az NTAK engedélyeztetés a szoftverek egyediségét és személyre szabottságát valamennyire megváltoztatta, de mégis arra törekszünk, hogy ne kelljen az újabb frissítések miatt máshol keresni a megszokott funkciókat.
Az alábbi előnyök a legfontosabbak:
- design nem a külcsín a legfontosabb, ha az a sebesség rovására megy, így nem kell hogy a leggyorsabb hardverrel rendelkezzen a program működéséhez
- software egy saját gépre telepített éttermi szoftver nem egy weboldal , így nem függ az internet szakadozástól, annak sebességétől, ha gond van a hálózattal működik tovább, az NTAK adatszolgáltatást a hiba elhárítása után is tudja teljesíteni akár napok múlva is
- choice választhat, hogy bérli vagy megvásárolja a programot, mindkettőre van lehetőség
- unique amennyire a beállítások engedik speciális igényeket is ki tudunk elégíteni az alapszoftverrel is, melyeket az elmúlt 15 év alatt leprogramoztunk, ami lehet kávézó, pizzéria, étterem, és ahol vendéglátás és kereskedelem egyszerre történik
- small kis cég vagyunk, tehát nem kell több emberrel egyeztetnie, ha gondja adódik
- magyar hazai igényekkel, a magyarországi vendéglátás sajátosságait figyelembe véve fejlesztjük
A pénztárgépeket és a pénztárgépes kapcsolatot, partnerünk a Barfema Bt. biztosítja.
Rendelés kijelző nyomtató helyett
Pult
A pultos látja milyen italokat kell kiadnia. A papír nem veszik el, nem kell tűzögetni. Egy idő után villog az asztal rendelése figyelem felkeltésnek, hogy a vendég talán többet vár a kelleténél.
Konyha
A meleg konyha rendelése mellett az asztal pizza rendelése is látható. Nem jól lát a szakács, akkor egy nagy tv-t kell használni, elég egy pc és egy vezeték nélküli egér.
Pizza szakács
Csak a saját pizza rendeléseket tudja jóváhagyni, összesítve is látja az összes asztal rendelését. Amikor a pincér viszi a rendelést egyben látszik a teljes asztal.
Leltározás digitális mérleggel
Üveg mérés
Rátesszük a bontott üveget a mérlegre. Ha több egyforma üvegünk van és nem szeretnénk ízenként külön mérni pl. pálinkák, többet is rátehetünk max. 15 kg-ig.
Keresés
Végül vonalkód olvasóval kikeressük a megfelelő tételt. A bontatlan üvegek darabszámát manuálisan visszük fel a programba. Miután a mért súlyt a rendszer beolvasta, átszámolja azt literbe. Kiszámolja a leltár eltérés mennyiségét és értékét is.
Eredmény
Záró készlet: 1,47 L ennyinek kellene lenni gép szerint. Bontatlan darabszám: 1 L - ez a hátsó raktárban lévő készlet. A mért súly: 0,952 Kg =0,46 L - a szoftver ezt számolja automatikusan. Így a Nyitó készlet: 1,46 L - vagyis 0,01 L vagy 100,8 Ft az eltérés !
Pénztárgép kapcsolat
QR kód olvasóval, már a képernyőn megjelenő qr kódot be tudja olvasni a pénztárgéphez kötött olvasóval, így a beolvasott érték biztosan helyes lesz, így minimalizálható a félreütés. Ha részletes pénztárgép blokkot szeretne nyomtatni, mert például egy kiskereskedése van és nincs külön blokknyomtató, tételes pénztárgépes blokkot tud adni vevőinek 240 tételig !
Csak azt látom ami rám tartozik
Egy felszolgáló csak azt látja ami a saját munkájához elengedhetetlen, tud rendelni és számlázni, valamint a nap végén zárni. De nem látja a napi forgalmat a készletet, vagy az étterem profitját sem tudja lekérdezni. Még egy üzletvezető, a saját kódjával árat módosíthat, leltározhat, könyvelheti a vállalkozás költségeit és kimutatásokat nyomtathat, vagyis minden mást amihez az alkalmazottnak nincs hozzáférése.
Forgalom növelés a netről
Egyre több potenciális vendég rendelkezik okos telefonnal és internetes kapcsolattal és nem szeretik mindig ugyan azt elmondani a diszpécsernek telefonon, helyette rendelnek egy éttermeket összegyűjtő honlapról, az éterem saját oldaláról vagy mobil applikációval. Erre kínál lehetőséget az internetes rendelés import.
Ha már regisztrált a Netpincer-hez, vagy van saját mobil applikációja (Gastroapp-ja), a rendeléseket be tudja importálni a webről, így a rendelés mindjárt nyomtatódik a konyhára, a számla a pultba. De akár az ehseguzo.hu -höz is csatlakozhat ha egészségesebb vagy vegetáriánus ételeket is árul.
Rendelésfelvétel már az asztalnál
Minden felhasználó akár saját kóddal és kézi számítógéppel dolgozhat. Az alábbi
videó lassítva mutatja be, ahogy a pincér kiválassza az asztalt ahova
rendelést szeretne felvenni, felüti a vendégek rendelését
és megjegyzést is küld a szakácsnak. Mindezt a vendég asztala mellet állva teszi
kézi számítógéppel a kezében:
Kevésbé forgalmas időszakok fellendítése...
Lehetőség van kedvezmények definiálására a kevésbé forgalmas időszakokra.
Könnyen megtudhatja nyereségét és még azt is, hogy
- mennyi pénz áll árukészletben ?
- mikor kell árat emelni ?
- beszerzés előtt - mely nyersanyagok vannak fogyóban ?
- milyen kiadások voltak egy adott időszakban ?
Olcsóbb adminisztrációs költségek
A program képes rendeléseket fogadni az interneten keresztül is (pl. pizza kiszállítás)
Elég egyetlen számítógép is...
A főnöki és az alkalmazotti jogosultság külön van kezelve, így egyetlen számítógépre is telepíthető.
A MultiStore - vendéglátó modul azon éttermek, kávézók, gyorsbüfék hatékony segédeszköze ahol mindössze egy számítógép van, illetve, hálózat esetén: az összekapcsolt gépek száma ötnél kevesebb...
Mikor felesleges a szoftver használata ?
- ha az üzlet forgalma nem haladja meg a napi 10 ezer forintot
- ha elegendőnek találja pénztárgépe készletkezelő funkcióját
- ha üzlete egyszemélyes vállalkozásként működik
Miben nyújt tehát segítséget a program ?
A nyersanyag beérkezésétől a termék eladásáig minden folyamatot figyelemmel kísérhetünk, úgymint:
- kalkulációk kezelése
- leltározás, pultívezés egyszerűsítése
- költségek könyvelése
- alkalmazottak munkájának követése
- kiszállítás kezelése
- jogosultságok meghatározása
- eredményességi kimutatások
Szükséges eszközök
Három lehetőség van a MultiStore 5.0 éttermi szoftverhez szükséges hardver összeállítására:
- bármilyen monitor, számítógép, egér, szünetmentes tápegység, nyomtató
- érintőképernyős monitor, számítógép, szünetmentes tápegység, nyomtató
- POS terminál (minden benne van) és nyomtató
- Pénztárgép: a rendszer által nyomtatott fogyasztási lista végösszegét egy különálló pénztárgépbe kell, áfa kulcsonként beütni (érdemes előre beszerezni)
- OPCIÓ: a fenti konfigurációk bármelyikéhez választható WiFi-s kapcsolatra alkalmas kézi számítógép mobil rendelésfelvételhez
Ajánlott hardverek
Eszköz neve | Leírása |
Számítógép | Intel I3 processzor, 4 GB RAM, CD vagy DVD íróval (Windows 10 futtatására alkalmas) |
Érintőképernyős monitor | LG Monitor-LCD 17" Touch Screen 1730SF vagy ELO 1515L ( fontos hogy a képarány 4:3 legyen mivel 1024 x 768-as felbontást használ a szoftver ) |
Szünetmentes tápegység | APC szünetmentes tápegység |
VAGY | |
POS terminál | POSIFLEX PS-3315E |
ÉS | |
Nyomtató | BIRCH CP-Q1UN blokknyomtató |
OPCIÓ | |
* Pénztárgép | ELCOM Flexy 150 v8, Fiscat Neon+ A180, CASHBOX, SAM4S kábellel összekötve vagy MICRA, ELCOM Flexy 150 v4 ez utóbbi kettőnél csak a nyugta tételeit viszi át a fizetési módot ki kell választani a pénztárgépen. |
* Digitális mérleg | MICRA, SAM4S |
* Kézi számítógép | Samsung Galaxy Tab A7 Android 10 operációs rendszerrel. |
* Hálózati eszközök | Mikrotik router, UniFi Professional Access Points |
* Szerver számítógép | Dell Server számítógép, Ubuntu Szerver 22.04 operációs rendszerrel |
Az *-gal megjelölt eszközök nem feltétlenül szükségesek a rendszer működéséhez.
Én is beszerezhetem a szükséges hardvereket ?
Igen, sőt ha felveszi velem a kapcsolatot segítek az eszközök kiválasztásában. De mikor előnyös ez Önnek ? Ha ért valamennyire a számítástechnikához és van egy jó beszerzési forrása ahonnan a fenti hardvereket megtudja vásárolni. Másrészt ha jó kapcsolata van a helyi számítástechnika üzlettel akikre rá szeretné bízni ezek beszerzését, hogy a későbbiekben kisebb problémáknál nekik lehessen szólni.
De kinek szóljak ha gond van - kérdezhetné Ön ? Ha valami hiba merül fel majd megy az egymásra mutogatás: ez hardveres hiba, mondja a szoftveres, ez szoftver hibája mondja a hardveres...
Sokan épp ez miatt egy cégre bízzák a teljes rendszer beszerzését. És igen mi is tudjuk szállítani a teljes éttermi rendszert. A hátránya ennek, hogy csip-csup ügyek miatt nem érdemes egy távoli szakembert hívni, ha van a közelben is. És minimális hozzáértéssel szétválasztható a két probléma. Most a három leggyakoribb esetet írom le:
- nem lehet bekapcsolni a számítógépet: nincs áram, vagy meghibásodott a számítógép transzformátora vagy a bekapcsoló gombja
- nem nyomtat a nyomtató: ha tudunk tesztoldalt nyomtatni a Windwos-ból akkor szoftveres hiba, ha nem akkor vagy megsérült a vezeték vagy a nyomtatóban romlott el valami, vagy csak a papír fogyott ki belőle
- az éttermi program "felismerhetetlen adatbázis formátum"- hibaüzenettel leáll: ez a számítógépben lévő winchester(adattároló egység) hibájára utaló jel: sürgősen ki kell ezt cserélni. A másik lehetőség, hogy megnézzük a szünetmentes tápegységünk működik-e még, mivel ezt a hibát a gyakori áramingadozások is okozhatják
Következzenek a részletek
Rendelés és számlázás
Vendég érkezik. Az asztal választás után a felszolgáló megadja jelszavát és megtörténik a rendelés felütés. A pultban kinyomtatódik az ital a konyhán pedig az étel rendelés.
Rendelés módosítása. Ha vendégünk újra rendel, asztalára újabb tételeket vihetünk fel. Egy nagyobb társaság csatlakozik a már fogyasztó vendégekhez, szétültethetjük őket. A konyhára vagy a pultba beküldött rendeléseket sztornózhatjuk úgy, hogy ezek a tételek egy rontott asztalra kerülnek, mellyel nap végén el kell elszámolni.
Fizetés. Egy asztal rendeléseit többen is fizethetik, lehetőség van kedvezmények definiálására valamint a személyzeti és főnöki fogyasztás elkülönítésére. A kinyomtatott bizonylat tartalmazza: az elfogyasztott tételeket, a fizetendő összeget, és ugyanezt ÁFA kulcsonként részletezve.
Napi zárás
Ha többen dolgoztak aznap: a napközben elmenő felszolgáló lezárja saját tételeit, mely a nála lévő készpénz beütésével történik. A program kiírja a borravalóját. Közvetlenül záróra előtt a legutolsó felszolgáló napi zárást kell, hogy készítsen, szintén a nála lévő készpénz beütésével. Ezután egy bizonylat nyomtatódik az aktuális készletről és a gép által göngyölített forgalomról, fizetési módonként csoportosítva.
Beszerzés - költségek
Nyersanyagok beszerzése a cikk kiválasztásával illetve mennyiségének és egységárának megadásával történhet. Minden járulékos költség könyvelésére is van lehetőség.
Leltározás
Történhet szúrópróbaszerűen, ekkor a pillanatnyi készleteket nézzük meg és néhány terméket kiválasztva, összevethetjük az elméleti készletet a valósággal.
Ha túl sok az eltérés, illetve hetente, havonta rendszeresen érdemes egy teljes leltárt készítenünk. A kezdődátum megadása után egy alapanyag listát kapunk a készletekkel, nekünk csak annyi a dolgunk, hogy mindegyik mellé odaírjuk a valós mennyiséget. Az eltérés értékben és mennyiségben egyaránt megjelenik.
Kimutatások:
- adott időszakban a nyeresége
- termékek haszonkulcsa
- mikor kell árat emelni
- mikor van szükség kisegítő személyzetre
- legjobban fogyó termékek
Receptek
Minden termék egyrészt alapanyagokból, másrészt alap termékekből épül fel. Vagyis ha a húsleves receptjét már bevittük, akkor a pörkölthöz, már csak mint húsleves alapot visszük fel és csak a kiegészítő összetevőket adjuk hozzá. Természetesen a - kalkulációknál szokásos - tízszeres mennyiséget kell minden esetben megadni.
Hogyan működik ez a gyakorlatban ?
Esettanulmányokat talál a referenciák oldalon. Itt rövid összefoglalót olvashat azokról a vendéglátásban felmerült problémákról, melyekre a szoftver megoldást kínál. Csak néhányat említek:
- Hogyan kezeljem egy sörözőben a törzsvendégeket ?
- Egy nagy forgalmú diszkóban, hogyan vihetem fel a kiszolgálás mellett a rendeléseket ?
- Mit kezdjek egy pizzériában a feltét-variációkkal ?
- Lehet-e pultívezni jóval rövidebb idő alatt ?
- Nálunk termeket is lehet bérelni, kezelni tudom-e ?
Szeretném kipróbálni a programot
- mivel minden vendéglátóhely más és más ezért a legjobb megoldás, ha eljön hozzánk és helyszínen próbálja ki a szoftvert, akkor nem kell semmilyen programot letölteni, minden kérdésére választ kap a legrövidebb idő alatt
- látogasson el valamely a referenciák között szereplő vendéglátóipari egységbe nézze meg élőben a szoftver használatát, kérdezzen az ott dolgozóktól, esetleg beszéljen az üzletvezetővel
- töltse le a demo proramot és próbálja ki a saját számítógépén
Garancia a szoftverre
Szoftverünkre 1 év hibajavítási garanciát vállalunk. Azaz, ha valamely rejtett hiba következtében nem a leírásnak megfelelően működne a program, akkor ezt mi díjmentesen kijavítjuk Önnek:
- - emailen küldött program segítségével
- - interneten keresztül távolról
- - ha elhozza hozzánk a számítógépet akkor a telephelyünkön
- - illetve kiszállással ( ebben az esetben mindössze a kiszállás díját számítjuk fel )
Szükség van-e karbantartásra
Röviden a válasz: NINCS!
Azért azt tudni kell hogy egy számítógép 2 dologra kényes igazán: meleg és az áramingadozás. De ha nincs valamilyen hardver meghibásodás és nem egy több gépes rendszerről beszélünk a szoftver nem igényel különösebb karbantartást. Extrém esetben: ha szünetmentes tápegység nélkül használjuk a rendszert, vagy ha nincs megfelelően lekapcsolva a számítógép, néhány alkalommal helyreállíthatjuk az adatbázist egyetlen klikkeléssel !
Mennyibe kerül ?
A teljes rendszer ára több összetevőtől függ, pontos árat ezek ismeretében tudok Önnek mondani:
- rendelkezik-e már a szükséges hardverekkel
- hány felszolgáló tudjon párhuzamosan dolgozni
- milyen speciális eszközökre van szükség, pl. konyhai nyomtató az ételrendelés nyomtatására, digitális mérleg a leltár felgyorsítására, vonalkód olvasó a felszolgálók azonosítására, érintőképernyős monitor az egyszerűbb rendeléshez
- szükség van-e külön irodai vagy távoli adminisztrációra
- milyen messze van az üzlet Mosonmagyaróvártól
Arra az esetre ha elég az egygépes rendszer, összeállítottam négy komplett konfigurációt.
A start csomag tartalma: érintőképernyős elszámoltató rendszer használt számítógéppel és nyomtatóval, ez akkor lehet Önnek jó választás, ha gyorsan kis befektetéssel szeretne indulni, megjegyzem hogy a érintőképernyős monitor nem lapos, hanem régi típusú úgynevezett CRT monitor, illetve a hőpapiros nyomtatónak is kicsit nagyobb hely szükségeltetik. Természetesen mindegyik hardverre igaz, hogy letesztelt neves gyártóktól származnak, igaz hogy csak fél év garanciát adunk ezekre az eszközökre.
A prémium csomag tartalma az érintőképernyős éttermi szoftvert számítógéppel, nyomtatóval és szünetmentes tápegységgel. Ez utóbbit érdemes választania ha, ha a pultban kevés a hely és Ön úgy gondolja, hogy inkább az elején ruház be többet a rendszerbe, de az legyen új és elegáns megjelenésű, 1 és 3 év garanciával az eszköztől függően.
Az új és használt számítógépes vendéglátóipari elszámoltató rendszer referenciák oldalon megtekintheti mindkét megoldást.
Mennyi idő alatt térül meg ?
Igen, ez egy nagyon fontos kérdés üzleti vállalkozásról lévén szó. Mielőtt azonban megválaszolnám, hadd tegyek fel én is néhány kérdést. Önnek mennyit ér ha:
- pontosan tudja a készletet és nem felesleges nyersanyagokban áll a pénze
- ismeri a pincérek teljesítményét és annak arányában jutalmazza dolgozóit
- a vendég pontos fogyasztási listát kap a pénztárblokk mellé
- minden bevételről és kiadásról gombnyomásra tájékozódhat
- ha időszakos kedvezményekkel több vendéget tud becsalogatni
- az új alkalmazott nem bénázik rendeléskor vagy a számlázásnál
Két esetben is a tulajdonossal együtt számoltuk ki, hogy mennyit is jelent egy elszámoltató rendszer használata.
Az elsőnél február végi bevezetéssel, azonos vendégforgalom mellett március hónapban a bevétel 35%-kal, áprilisban 25%-kal volt nagyobb, ez egy olyan kávézó ahol a tulajdonos napjában többször belátogat az üzletébe.
Egy másik étteremben - itt a tulajdonos egy befektető aki csak ritkán jár be az üzletbe - 1 hónap alatt egymillió igen nem elírás 1'000'000 Ft leltárhiány volt a rendszer bevezetését követen. Persze gyakorlott vendéglátós erre egyből rávágja, hogy ez azért is lehetett, mert a kalkulációk 1 hónap elteltével még nem pontosak. Ez adódhat a kezdeti hozzá nem értés, és az elmaradt próbafőzések miatt is. És aki használ éttermi programot az tudja, hogy szükség van 1-2 hónapra a precíz kalkulációkhoz. Rendben akkor számoljunk nagyvonalúan a hiány 2/3-a a rossz kalkulációk miatt és 1/3-a azaz több mint 330'000 Ft, a leltárhiány.
Így végeredményben a kávézóban körülbelül 3 hónap alatt az étteremben úgy 5 hónap alatt - ahogy Ők fogalmaztak - "meghozta az árát" a vendéglátóipari rendszer.
Megrendelés menete
- Mi azt javasoljuk hogy a szükséges hardvereket szerezze be mielőtt megrendeli szoftverünket. Mert ha a legközelebbi számítástechnikai üzletbe vásárolja meg az eszközöket, akkor később azok karbantartása is olcsóbbá válik. Ez esetben 1 hét múlva tudjuk szállítani rendszerünket.
- Ha mégis szeretné, hogy mi szállítsuk a hardvert és építsük ki a hálózatot, akkor 2 héten belül tudunk az Ön rendelkezésére állni, és szerződéskötéskor előleget kérünk.
- Töltse le a felhasználói leírást, amennyiben részletesen szeretne megismerkedni a programmal:
( Súgó Letöltése )
Igyekeztünk minden szükséges információval ellátni Önt, ha mégis kérdései merültek fel, kérem vegye fel velünk a kapcsolatot.