Milyen előnyei vannak vendéglátó szoftver használatának ?

NTAK engedélyünk igazolása

Egy vendéglátó szoftver leginkább egy gyártósorhoz hasonlít, minden elemének alkalmazkodni kell az adott étterem munkafolyamataihoz. Az NTAK engedélyeztetés a szoftverek egyediségét és személyre szabottságát valamennyire megváltoztatta, de mégis arra törekszünk, hogy ne kelljen az újabb frissítések miatt máshol keresni a megszokott funkciókat.

Az alábbi előnyök a legfontosabbak:

  • design nem a külcsín a legfontosabb, ha az a sebesség rovására megy, így nem kell hogy a leggyorsabb hardverrel rendelkezzen a program működéséhez
  • software egy saját gépre telepített éttermi szoftver nem egy weboldal , így nem függ az internet szakadozástól, annak sebességétől, ha gond van a hálózattal működik tovább, az NTAK adatszolgáltatást a hiba elhárítása után is tudja teljesíteni akár napok múlva is
  • choice választhat, hogy bérli vagy megvásárolja a programot, mindkettőre van lehetőség
  • unique amennyire a beállítások engedik speciális igényeket is ki tudunk elégíteni az alapszoftverrel is, melyeket az elmúlt 15 év alatt leprogramoztunk, ami lehet kávézó, pizzéria, étterem, és ahol vendéglátás és kereskedelem egyszerre történik
  • small kis cég vagyunk, tehát nem kell több emberrel egyeztetnie, ha gondja adódik
  • magyar hazai igényekkel, a magyarországi vendéglátás sajátosságait figyelembe véve fejlesztjük

A pénztárgépeket és a pénztárgépes kapcsolatot, partnerünk a Barfema Bt. biztosítja.

Rendelés kijelző nyomtató helyett

Pult

A pultos látja milyen italokat kell kiadnia. A papír nem veszik el, nem kell tűzögetni. Egy idő után villog az asztal rendelése figyelem felkeltésnek, hogy a vendég talán többet vár a kelleténél.

Konyha

A meleg konyha rendelése mellett az asztal pizza rendelése is látható. Nem jól lát a szakács, akkor egy nagy tv-t kell használni, elég egy pc és egy vezeték nélküli egér.

Pizza szakács

Csak a saját pizza rendeléseket tudja jóváhagyni, összesítve is látja az összes asztal rendelését. Amikor a pincér viszi a rendelést egyben látszik a teljes asztal.

Leltározás digitális mérleggel

Üveg mérés

Rátesszük a bontott üveget a mérlegre. Ha több egyforma üvegünk van és nem szeretnénk ízenként külön mérni pl. pálinkák, többet is rátehetünk max. 15 kg-ig.

Keresés

Végül vonalkód olvasóval kikeressük a megfelelő tételt. A bontatlan üvegek darabszámát manuálisan visszük fel a programba. Miután a mért súlyt a rendszer beolvasta, átszámolja azt literbe. Kiszámolja a leltár eltérés mennyiségét és értékét is.

Eredmény

Záró készlet: 1,47 L ennyinek kellene lenni gép szerint. Bontatlan darabszám: 1 L - ez a hátsó raktárban lévő készlet. A mért súly: 0,952 Kg =0,46 L - a szoftver ezt számolja automatikusan. Így a Nyitó készlet: 1,46 L - vagyis 0,01 L vagy 100,8 Ft az eltérés !

Pénztárgép kapcsolat

QR kód olvasóval, már a képernyőn megjelenő qr kódot be tudja olvasni a pénztárgéphez kötött olvasóval, így a beolvasott érték biztosan helyes lesz, így minimalizálható a félreütés. Ha részletes pénztárgép blokkot szeretne nyomtatni, mert például egy kiskereskedése van és nincs külön blokknyomtató, tételes pénztárgépes blokkot tud adni vevőinek 240 tételig !

Csak azt látom ami rám tartozik

Egy felszolgáló csak azt látja ami a saját munkájához elengedhetetlen, tud rendelni és számlázni, valamint a nap végén zárni. De nem látja a napi forgalmat a készletet, vagy az étterem profitját sem tudja lekérdezni. Még egy üzletvezető, a saját kódjával árat módosíthat, leltározhat, könyvelheti a vállalkozás költségeit és kimutatásokat nyomtathat, vagyis minden mást amihez az alkalmazottnak nincs hozzáférése.

Forgalom növelés a netről

Egyre több potenciális vendég rendelkezik okos telefonnal és internetes kapcsolattal és nem szeretik mindig ugyan azt elmondani a diszpécsernek telefonon, helyette rendelnek egy éttermeket összegyűjtő honlapról, az éterem saját oldaláról vagy mobil applikációval. Erre kínál lehetőséget az internetes rendelés import.

Ha már regisztrált a Netpincer-hez, vagy van saját mobil applikációja (Gastroapp-ja), a rendeléseket be tudja importálni a webről, így a rendelés mindjárt nyomtatódik a konyhára, a számla a pultba. De akár az ehseguzo.hu -höz is csatlakozhat ha egészségesebb vagy vegetáriánus ételeket is árul.

Rendelésfelvétel már az asztalnál

Minden felhasználó akár saját kóddal és kézi számítógéppel dolgozhat. Az alábbi
videó lassítva mutatja be, ahogy a pincér kiválassza az asztalt ahova
rendelést szeretne felvenni, felüti a vendégek rendelését
és megjegyzést is küld a szakácsnak. Mindezt a vendég asztala mellet állva teszi
kézi számítógéppel a kezében:


Kevésbé forgalmas időszakok fellendítése...

Lehetőség van kedvezmények definiálására a kevésbé forgalmas időszakokra.

Könnyen megtudhatja nyereségét és még azt is, hogy

  • mennyi pénz áll árukészletben ?
  • mikor kell árat emelni ?
  • beszerzés előtt - mely nyersanyagok vannak fogyóban ?
  • milyen kiadások voltak egy adott időszakban ?

Olcsóbb adminisztrációs költségek

A program képes rendeléseket fogadni az interneten keresztül is (pl. pizza kiszállítás)

Elég egyetlen számítógép is...

A főnöki és az alkalmazotti jogosultság külön van kezelve, így egyetlen számítógépre is telepíthető.

A MultiStore - vendéglátó modul azon éttermek, kávézók, gyorsbüfék hatékony segédeszköze ahol mindössze egy számítógép van, illetve, hálózat esetén: az összekapcsolt gépek száma ötnél kevesebb...

Mikor felesleges a szoftver használata ?

  • ha az üzlet forgalma nem haladja meg a napi 10 ezer forintot
  • ha elegendőnek találja pénztárgépe készletkezelő funkcióját
  • ha üzlete egyszemélyes vállalkozásként működik

Miben nyújt tehát segítséget a program ?

A nyersanyag beérkezésétől a termék eladásáig minden folyamatot figyelemmel kísérhetünk, úgymint:

  • kalkulációk kezelése
  • leltározás, pultívezés egyszerűsítése
  • költségek könyvelése
  • alkalmazottak munkájának követése
  • kiszállítás kezelése
  • jogosultságok meghatározása
  • eredményességi kimutatások

Szükséges eszközök

Három lehetőség van a MultiStore 5.0 éttermi szoftverhez szükséges hardver összeállítására: Szükséges hardverek MultiStore szoftverhez

  1. bármilyen monitor, számítógép, egér, szünetmentes tápegység, nyomtató
  2. érintőképernyős monitor, számítógép, szünetmentes tápegység, nyomtató
  3. POS terminál (minden benne van) és nyomtató
  4. Pénztárgép: a rendszer által nyomtatott fogyasztási lista végösszegét egy különálló pénztárgépbe kell, áfa kulcsonként beütni (érdemes előre beszerezni)
  5. OPCIÓ: a fenti konfigurációk bármelyikéhez választható WiFi-s kapcsolatra alkalmas kézi számítógép mobil rendelésfelvételhez

Ajánlott hardverek

Eszköz neve Leírása
SzámítógépIntel I3 processzor, 4 GB RAM, CD vagy DVD íróval (Windows 10 futtatására alkalmas)
Érintőképernyős monitorLG Monitor-LCD 17" Touch Screen 1730SF vagy ELO 1515L ( fontos hogy a képarány 4:3 legyen mivel 1024 x 768-as felbontást használ a szoftver )
Szünetmentes tápegységAPC szünetmentes tápegység
VAGY
POS terminálPOSIFLEX PS-3315E
ÉS
NyomtatóBIRCH CP-Q1UN blokknyomtató
OPCIÓ
* PénztárgépELCOM Flexy 150 v8, Fiscat Neon+ A180, CASHBOX, SAM4S kábellel összekötve vagy MICRA, ELCOM Flexy 150 v4 ez utóbbi kettőnél csak a nyugta tételeit viszi át a fizetési módot ki kell választani a pénztárgépen.
* Digitális mérlegMICRA, SAM4S
* Kézi számítógépSamsung Galaxy Tab A7  Android 10 operációs rendszerrel.
* Hálózati eszközökMikrotik router, UniFi Professional Access Points
* Szerver számítógépDell Server számítógép, Ubuntu Szerver 22.04 operációs rendszerrel

Az *-gal megjelölt eszközök nem feltétlenül szükségesek a rendszer működéséhez.

Én is beszerezhetem a szükséges hardvereket ?

Igen, sőt ha felveszi velem a kapcsolatot segítek az eszközök kiválasztásában. De mikor előnyös ez Önnek ? Ha ért valamennyire a számítástechnikához és van egy jó beszerzési forrása ahonnan a fenti hardvereket megtudja vásárolni. Másrészt ha jó kapcsolata van a helyi számítástechnika üzlettel akikre rá szeretné bízni ezek beszerzését, hogy a későbbiekben kisebb problémáknál nekik lehessen szólni.

De kinek szóljak ha gond van - kérdezhetné Ön ? Ha valami hiba merül fel majd megy az egymásra mutogatás: ez hardveres hiba, mondja a szoftveres, ez szoftver hibája mondja a hardveres...

Sokan épp ez miatt egy cégre bízzák a teljes rendszer beszerzését. És igen mi is tudjuk szállítani a teljes éttermi rendszert. A hátránya ennek, hogy csip-csup ügyek miatt nem érdemes egy távoli szakembert hívni, ha van a közelben is. És minimális hozzáértéssel szétválasztható a két probléma. Most a három leggyakoribb esetet írom le:

  • nem lehet bekapcsolni a számítógépet: nincs áram, vagy meghibásodott a számítógép transzformátora vagy a bekapcsoló gombja
  • nem nyomtat a nyomtató: ha tudunk tesztoldalt nyomtatni a Windwos-ból akkor szoftveres hiba, ha nem akkor vagy megsérült a vezeték vagy a nyomtatóban romlott el valami, vagy csak a papír fogyott ki belőle
  • az éttermi program "felismerhetetlen adatbázis formátum"- hibaüzenettel leáll: ez a számítógépben lévő winchester(adattároló egység) hibájára utaló jel: sürgősen ki kell ezt cserélni. A másik lehetőség, hogy megnézzük a szünetmentes tápegységünk működik-e még, mivel ezt a hibát a gyakori áramingadozások is okozhatják

Következzenek a részletek

Rendelés és számlázás

Vendég érkezik. Az asztal választás után a felszolgáló megadja jelszavát és megtörténik a rendelés felütés. A pultban kinyomtatódik az ital a konyhán pedig az étel rendelés.

Rendelés módosítása. Ha vendégünk újra rendel, asztalára újabb tételeket vihetünk fel. Egy nagyobb társaság csatlakozik a már fogyasztó vendégekhez, szétültethetjük őket. A konyhára vagy a pultba beküldött rendeléseket sztornózhatjuk úgy, hogy ezek a tételek egy rontott asztalra kerülnek, mellyel nap végén el kell elszámolni.

Fizetés. Egy asztal rendeléseit többen is fizethetik, lehetőség van kedvezmények definiálására valamint a személyzeti és főnöki fogyasztás elkülönítésére. A kinyomtatott bizonylat tartalmazza: az elfogyasztott tételeket, a fizetendő összeget, és ugyanezt ÁFA kulcsonként részletezve.

Napi zárás

Ha többen dolgoztak aznap: a napközben elmenő felszolgáló lezárja saját tételeit, mely a nála lévő készpénz beütésével történik. A program kiírja a borravalóját. Közvetlenül záróra előtt a legutolsó felszolgáló napi zárást kell, hogy készítsen, szintén a nála lévő készpénz beütésével. Ezután egy bizonylat nyomtatódik az aktuális készletről és a gép által göngyölített forgalomról, fizetési módonként csoportosítva.

Beszerzés - költségek

Nyersanyagok beszerzése a cikk kiválasztásával illetve mennyiségének és egységárának megadásával történhet. Minden járulékos költség könyvelésére is van lehetőség.

Leltározás

Történhet szúrópróbaszerűen, ekkor a pillanatnyi készleteket nézzük meg és néhány terméket kiválasztva, összevethetjük az elméleti készletet a valósággal.

Ha túl sok az eltérés, illetve hetente, havonta rendszeresen érdemes egy teljes leltárt készítenünk. A kezdődátum megadása után egy alapanyag listát kapunk a készletekkel, nekünk csak annyi a dolgunk, hogy mindegyik mellé odaírjuk a valós mennyiséget. Az eltérés értékben és mennyiségben egyaránt megjelenik.

Kimutatások:

  • adott időszakban a nyeresége
  • termékek haszonkulcsa
  • mikor kell árat emelni
  • mikor van szükség kisegítő személyzetre
  • legjobban fogyó termékek

Receptek

Minden termék egyrészt alapanyagokból, másrészt alap termékekből épül fel. Vagyis ha a húsleves receptjét már bevittük, akkor a pörkölthöz, már csak mint húsleves alapot visszük fel és csak a kiegészítő összetevőket adjuk hozzá. Természetesen a - kalkulációknál szokásos - tízszeres mennyiséget kell minden esetben megadni.

Hogyan működik ez a gyakorlatban ?

Esettanulmányokat talál a referenciák oldalon. Itt rövid összefoglalót olvashat azokról a vendéglátásban felmerült problémákról, melyekre a szoftver megoldást kínál. Csak néhányat említek:

  • Hogyan kezeljem egy sörözőben a törzsvendégeket ?
  • Egy nagy forgalmú diszkóban, hogyan vihetem fel a kiszolgálás mellett a rendeléseket ?
  • Mit kezdjek egy pizzériában a feltét-variációkkal ?
  • Lehet-e pultívezni jóval rövidebb idő alatt ?
  • Nálunk termeket is lehet bérelni, kezelni tudom-e ?

Szeretném kipróbálni a programot

  • mivel minden vendéglátóhely más és más ezért a legjobb megoldás, ha eljön hozzánk és helyszínen próbálja ki a szoftvert, akkor nem kell semmilyen programot letölteni, minden kérdésére választ kap a legrövidebb idő alatt
  • látogasson el valamely a referenciák között szereplő vendéglátóipari egységbe nézze meg élőben a szoftver használatát, kérdezzen az ott dolgozóktól, esetleg beszéljen az üzletvezetővel
  • töltse le a demo proramot és próbálja ki a saját számítógépén

Garancia a szoftverre

Szoftverünkre 1 év hibajavítási garanciát vállalunk. Azaz, ha valamely rejtett hiba következtében nem a leírásnak megfelelően működne a program, akkor ezt mi díjmentesen kijavítjuk Önnek:

  • - emailen küldött program segítségével
  • - interneten keresztül távolról
  • - ha elhozza hozzánk a számítógépet akkor a telephelyünkön
  • - illetve kiszállással ( ebben az esetben mindössze a kiszállás díját számítjuk fel )

Szükség van-e karbantartásra

Röviden a válasz: NINCS!

Azért azt tudni kell hogy egy számítógép 2 dologra kényes igazán: meleg és az áramingadozás. De ha nincs valamilyen hardver meghibásodás és nem egy több gépes rendszerről beszélünk a szoftver nem igényel különösebb karbantartást. Extrém esetben: ha szünetmentes tápegység nélkül használjuk a rendszert, vagy ha nincs megfelelően lekapcsolva a számítógép, néhány alkalommal helyreállíthatjuk az adatbázist egyetlen klikkeléssel !

Mennyibe kerül ?

A teljes rendszer ára több összetevőtől függ, pontos árat ezek ismeretében tudok Önnek mondani:

  • rendelkezik-e már a szükséges hardverekkel
  • hány felszolgáló tudjon párhuzamosan dolgozni
  • milyen speciális eszközökre van szükség, pl. konyhai nyomtató az ételrendelés nyomtatására, digitális mérleg a leltár felgyorsítására, vonalkód olvasó a felszolgálók azonosítására, érintőképernyős monitor az egyszerűbb rendeléshez
  • szükség van-e külön irodai vagy távoli adminisztrációra
  • milyen messze van az üzlet Mosonmagyaróvártól

Arra az esetre ha elég az egygépes rendszer, összeállítottam négy komplett konfigurációt.

A start csomag tartalma: érintőképernyős elszámoltató rendszer használt számítógéppel és nyomtatóval, ez akkor lehet Önnek jó választás, ha gyorsan kis befektetéssel szeretne indulni, megjegyzem hogy a érintőképernyős monitor nem lapos, hanem régi típusú úgynevezett CRT monitor, illetve a hőpapiros nyomtatónak is kicsit nagyobb hely szükségeltetik. Természetesen mindegyik hardverre igaz, hogy letesztelt neves gyártóktól származnak, igaz hogy csak fél év garanciát adunk ezekre az eszközökre.

A prémium csomag tartalma az érintőképernyős éttermi szoftvert számítógéppel, nyomtatóval és szünetmentes tápegységgel. Ez utóbbit érdemes választania ha, ha a pultban kevés a hely és Ön úgy gondolja, hogy inkább az elején ruház be többet a rendszerbe, de az legyen új és elegáns megjelenésű, 1 és 3 év garanciával az eszköztől függően.

Az új és használt számítógépes vendéglátóipari elszámoltató rendszer referenciák oldalon megtekintheti mindkét megoldást.

Mennyi idő alatt térül meg ?

Igen, ez egy nagyon fontos kérdés üzleti vállalkozásról lévén szó. Mielőtt azonban megválaszolnám, hadd tegyek fel én is néhány kérdést. Önnek mennyit ér ha:

  • pontosan tudja a készletet és nem felesleges nyersanyagokban áll a pénze
  • ismeri a pincérek teljesítményét és annak arányában jutalmazza dolgozóit
  • a vendég pontos fogyasztási listát kap a pénztárblokk mellé
  • minden bevételről és kiadásról gombnyomásra tájékozódhat
  • ha időszakos kedvezményekkel több vendéget tud becsalogatni
  • az új alkalmazott nem bénázik rendeléskor vagy a számlázásnál

Két esetben is a tulajdonossal együtt számoltuk ki, hogy mennyit is jelent egy elszámoltató rendszer használata.

Az elsőnél február végi bevezetéssel, azonos vendégforgalom mellett március hónapban a bevétel 35%-kal, áprilisban 25%-kal volt nagyobb, ez egy olyan kávézó ahol a tulajdonos napjában többször belátogat az üzletébe.

Egy másik étteremben - itt a tulajdonos egy befektető aki csak ritkán jár be az üzletbe - 1 hónap alatt egymillió igen nem elírás 1'000'000 Ft leltárhiány volt a rendszer bevezetését követen. Persze gyakorlott vendéglátós erre egyből rávágja, hogy ez azért is lehetett, mert a kalkulációk 1 hónap elteltével még nem pontosak. Ez adódhat a kezdeti hozzá nem értés, és az elmaradt próbafőzések miatt is. És aki használ éttermi programot az tudja, hogy szükség van 1-2 hónapra a precíz kalkulációkhoz. Rendben akkor számoljunk nagyvonalúan a hiány 2/3-a a rossz kalkulációk miatt és 1/3-a azaz több mint 330'000 Ft, a leltárhiány.

Így végeredményben a kávézóban körülbelül 3 hónap alatt az étteremben úgy 5 hónap alatt - ahogy Ők fogalmaztak - "meghozta az árát" a vendéglátóipari rendszer.

Megrendelés menete

  1. Mi azt javasoljuk hogy a szükséges hardvereket szerezze be mielőtt megrendeli szoftverünket. Mert ha a legközelebbi számítástechnikai üzletbe vásárolja meg az eszközöket, akkor később azok karbantartása is olcsóbbá válik. Ez esetben 1 hét múlva tudjuk szállítani rendszerünket.
  2. Ha mégis szeretné, hogy mi szállítsuk a hardvert és építsük ki a hálózatot, akkor 2 héten belül tudunk az Ön rendelkezésére állni, és szerződéskötéskor előleget kérünk.
  3. Töltse le a felhasználói leírást, amennyiben részletesen szeretne megismerkedni a programmal:

     

     
    ( Súgó Letöltése )

Igyekeztünk minden szükséges információval ellátni Önt, ha mégis kérdései merültek fel, kérem vegye fel velünk a kapcsolatot.